5 punto importante pa
un marketing Plan pa STARTUPS.
Scirbi pa Steve Francees
Ta hopi great cu ultimo añanan mas personanan comun y
coriente ta penando den Startups y ta trahando tambe riba nan. Mi mes tambe ta
docente di Business Plan na IDEA y e aña aki tin un record di participante cu
ta algo hopi bon.
Pa cuminsa mi kier bisa cu si bo a studia marketing mas cu
15 aña pasa manera ami, bo mester actualisa masha rapido mes door cu e
strategia, channel, tools a cambia masha hopi mes y content di e mensahe ta #1
awor den tur loke bo hasi como marketer. Tambe mi kier bisa cu e aspecto
“emocional” den bo strategia di Marketing ta sumamente importante, mas
importante cu bo ta pensa.
Hopi empresa ainda no ta conciente di e
importancia di e red-nan social y nan importancia den e Online-Marketing di e
empresa y e marcanan cu nan ta representa!
Any way, lagami bai riba e 5 puntonan cu tur Startups mester
tene cuente cu ne.
1. Prome cu bo bin cu e strategia bo mester sa kico e
empresa kier logra, kico ecxactemente ta e meta cu nan kier logra. Esaki tambe
ta pa cada producto of servicio cu nan ta ofrece. Tin servicionan cu mester
implementa cu no ta genera placa pero ta juda e servicio cu si ta genera placa.
Mesun cos pa productonan cu bo mester tin den stock of den tienda pero cu no ta
genera hopi pero mester tey pa pusha otro productonan cu si tin un margin mas
grandi. Cada departamento lo mester tin un meta cu na final hunto lo bira e
meta general di e startup. Dus pone na un manera fasil kico ta e meta cu mester
wordo logra den branding, benta pa luna/siman/dia etc, cultura cu bo kier
promociona, cual producto y servicio bo kier lansa y kico lo ta e meta. Esaki
ta varia pa cada startup.
2. Scohe ken lo ta e target, of cu otro palabra ken lo bo
kier como cliente. Hopi biaha cu bo ta puntra un startup, ken lo ta boso
clientenan y nan ta contesta, wel, tur
hende, y e contesta aki ta e prome fracaso door cu no por bende pa tur hende
pero bo mester busca e segmento di e Mercado cu bo kier pa bira bo cliente. Un
ehempel, bo por scohe, juf di scol cu ta bou di 45 aña, dus bo target-segment
lo ta e grupo aki, kisas despues di a analisa e Mercado y tambe e potencial den
e Mercado, bo a haya sa cu e segment aki ta potencial, door cu nan ta trendy y
tin e poder financiero pa cumpra loke bo lo bai ofrece. Dus den tur strategia
di marketing, interior design, business model etc lo mester ta enfoca riba e
segment aki. Tin nesgoshinan cu ta bende un producto masha caro mes, door cu
nan calidad tambe ta hopi superior cu e “otronan” y nan no mester di tanto
cliente, door cu cada cliente cu drenta ta cumpra miles di florin na mercancia
y ta suficiente pa nan cubri tur gastonan di operacion y ainda gana placa como
empresa.
3. Strategia di comunicacion. Ami ta gusta tende y conta
storia y asta ta inventa storia dia nos yiunan tabata mas chikito y nan tabata
gusta masha e storianan cu mi tabata inventa. Wel, hende grandi tambe gusta storia door cu esey
ta atrae nos tur y cada startup mester disidi con e ta bai comunica cu e prospectonan
y tambe mantene e clientenan activo, pensando riba e empresa su producto y
servicionan. E manera mas malo di
comunica ta purba “bende” loke bo tin, esaki ta propaganda y propaganda ya no
ta funciona mas manera antes. Henda ta cansa di tende abo bisa kico bo tin y
nan no kier tende esaki. Ya caba nan ta wordo bombardia cu masha hopi
anuncionan cu ta purba bendenan algo, dus e startup mester bini cu un strategia
nobo pa asina drenta di porta di cushina serca e prospectonan. Scohe e strategia
con lo bo bai usa y cual storia y strategia lo bo mester usa pa atrae y retene
clientenan pa bo startup.
4. Sa cual herment of canal di Marketing lo bo bai usa pa
hasi nomber mas conoce y respeta den e Mercado y segment di target-market.
Antes tabata usa corant, dus tabata cumpra espacio den corant y tambe radio pa
asina posiciona bo Branding fuerte den e mente di e Mercado, awor tin asina
tanto cambio den structura di comunicacion cu bo mester scohe cual lo bo bai
usa. Canal tradicional te ainda tin su fortalesa, pero no tanto mas manera
antes y ami ta echt kere cu Online-Marketing mester tey presenta den un startup
como canal di preferencia. Awor casi 95% di nos Mercado-consumidor ta online y
ta eynan mester posiciona como startup y vooral si ta algo di negoshi online/offline.
Ami ta kere cu tur negoshi mester bai online, vooral cu aki na Aruba nos ta
biba di turismo y casi 85% di nos entradanan ta bini directo y in-directo di e
sector turistico. Tur turista cu bini Aruba ta check tur cos online, sea ta
restaurant, watersport, atraccionan turistico, cine, beauty salon, wel nan ta
check tur cos online y si bo no tey online ta nifica cu bo no ta existi, as
simple as that!. App ta algo hopi bon pa
asina e clientenan por download pa asina keda den contact cu bo servicionan. Dus
mester tin un balans entre canalnan tradicional y tambe Online. Den e strategia
di e startup esaki mester ta bon defini y tambe tin un strategia pa cada un e
di social-media cu lo bo bai usa. Cada un di e social-media ta diferente,
Facebook, Twitter, Instagram, youtube, nan tur ta diferente y cada storia cu
conta mester ta diferente den cada un. Akinan content-marketing ta bira
sumamente importante. Instagram ta creciendo masha fuerte mes y bo stratup por
beneficia di dje masha bon mes. Ahan, otro cos, ningun Social-Media ta gratis,
esaki ta un denk-fout cu empresanen ta hasi, “nada” cu ta bon ta gratis!!!!!!
Nos tur sa esaki, loke ta gratis no ta sirbi y hopi biaha empresanan ta laga
nan sobrino of yiu traha riba nan Social-Media y kere cu nan lo haya resultado
y ora nan mira cu esaki no ta funciona ta core bisa cu Social-Media no ta bon
pasobra no ta funciona pa nan, pero mi shon, si laga cualkier persona cu no tin
nada di estudio, tampoco sa di strategia di marketing traha riba algo asina
importante, lo no tin exito, y loke por pasa cu nan lo “daña” bo bon nomber cu
bo tin y cliente kisas asta por bai lagabo door cu e presencia online ta pober
compara cu e competencia!.
5: Monitor tur loke bo hasi den marketing: For di comienso
ora traha riba e planning di e startup, bo mester pone con lo bo midi e
efectividad di e esfuerso den marketing. E monitoring di e efectividad mester
ta den e planning di Marketing y tambe den e business plan mester tin e fecha
pa para y revisa tur cos, cual canal ta funcionando y cual no y busca tambe e
pakico sea ta bayendo bon of ta bayendo malo.
Ultimo tip como bonus pa awe::: Prome cu bo lansa un
strategia di marketing, trece algun hende cu ta creativo y conoce e Mercado na
mesa y traha un focus-group pa asina bo haya mas ideanan hunto pa crea un strategia
mas fuerte.
Pa cualkier pregunta of observacion por tuma contact cu mi
libremente y tambe pa consulting lo mi ta habri pa combersa y duna opinion.
Hopi exito cu bo startup, Blessings. Steve Francees, (297) 7380777 stevefrancees@hotmail.com www.stevefrancees.blogspot.com
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