Durante di añanan haciendo tur tipo di propadanda riba e
plataforma di Marketing por conclui cu stratedianan a cambia 180,120,370 grado
y awor e mercado ta exigi un cambio den e structura di promocion. Esaki ta crea
retonan hopi fuerte pero tambe ta crea espacio pa empresanan por jega mas serca
di e consumidor of prospectonan pa asina por presenta nan productonan. Aki na
Aruba e Mercado ta hopi diversifica, tin 79 nacionalidad den 107 mil habitante
(wel esunan cu ta legal), y esaki ta crea un esfera di hopi gruponan chikito
den e Mercado, den e Mercado Latino tin manera, Colombiano, Dominicano,
Peruano, Venezolano, tur ta papia spaño pero tin cultura diferente y tin su
grupo cu ken nan ta anda y pa logra jega den e segmentonan aki bo mester logra
haña un aliado cu ta den e grupo aki pa asina bo por penetra cu bo mensahe di
loke bo ta bende. Den e Mercado local,esaki tambe ta diversifica, pero bo producto mester
bende y bo mester jega serca cada grupo si bo producto ta uno pa tur famia por
usa.
Bo por hasi promocion na medianan masivo of directo cu ta
jega serca cada grupo “niche market”
pero toch lo bo keda dependiente di e medio ey pa logra jega serca bo niche
market. E momento cu bo laga e “link” entre abo cu bo prospectonan cay den man
di un media, bo ta perde control y ta crea risico door cu bo no tin 100% sigur
di logra e ROI den bo marketing-budget, esaki ta un risico cu tur compania ta
core ora di hasi promocion den cualkier media, pero tin un solucion cu ta “referrals”.
Hopi aña pasa den un les di assurantie,
e sales-trainer a splica nos e importancia di referrals y ta e base usa den
seguro pa haña mas prospectonan y te ainda ta duna su resultado. Kico ta
referrals?, wel, haña nomber di personanan cu por ta prospectonan fuerte pa bo
producto/servicio, pero duna door di un persona cu conoce e prospecto. E “tussen-persoon”
aki ta bira sumamente importante door cu bo por usa su nomber ora hasi e prome “cold-call”
y esaki lo crea un base hopi mas fasil y ta crea un nivel di confiansa hopi mas
halto. E cliente cu dunabo nombernan di amigo/conocinan, lo juda bo
grandemente, pasobra bo ta logra drenta den su circulo di personannan di
confiansa y door cu bo ta jega serca e prospecto usando e “link” di su persona.
Nunca laga un cliente contento bai sin tuma algun nombernan di personanan cu
por ta bo cliente, esaki ta conta pa tur tipo di producto y servicio, hasi esaki
un rutina den bo after-sales,pero mester wordo hasi profecionalmente pa asina e
cliente no sinti cu bo ta sacando probecho di dje!. Si bo mester duna algo extra
pa asina por facilita Referrals, please duna algo bek. Busca referrals den cada “niche market” y hasi
e esaki concientemente, esaki ta e menara mas direct y eficas pa jega serca
nan. Djis pensa bo mes un rato, con esaki ajega di judabo y con bo benta lo
aumenta y bo networking lo crece si bo pone mas atencion riba “referrals” den e
siman aki, cuminsando di awe!. Referrals ta e base mas sigur den haña
clientenan nobo y use na bo fabor!. Blessings, Steve
Pa pregunta of observacion: stevefrancees@hotmail.com (297)
738-0777
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