Thursday, May 5, 2016

5 punto importante pa un marketing Plan pa STARTUPS.

5 punto importante pa un marketing Plan pa STARTUPS.
Scirbi pa Steve Francees

Ta hopi great cu ultimo añanan mas personanan comun y coriente ta penando den Startups y ta trahando tambe riba nan. Mi mes tambe ta docente di Business Plan na IDEA y e aña aki tin un record di participante cu ta algo hopi bon.
Pa cuminsa mi kier bisa cu si bo a studia marketing mas cu 15 aña pasa manera ami, bo mester actualisa masha rapido mes door cu e strategia, channel, tools a cambia masha hopi mes y content di e mensahe ta #1 awor den tur loke bo hasi como marketer. Tambe mi kier bisa cu e aspecto “emocional” den bo strategia di Marketing ta sumamente importante, mas importante cu bo ta pensa.

Hopi empresa ainda no ta conciente di e importancia di e red-nan social y nan importancia den e Online-Marketing di e empresa y e marcanan cu nan ta representa!
Any way, lagami bai riba e 5 puntonan cu tur Startups mester tene cuente cu ne.

1. Prome cu bo bin cu e strategia bo mester sa kico e empresa kier logra, kico ecxactemente ta e meta cu nan kier logra. Esaki tambe ta pa cada producto of servicio cu nan ta ofrece. Tin servicionan cu mester implementa cu no ta genera placa pero ta juda e servicio cu si ta genera placa. Mesun cos pa productonan cu bo mester tin den stock of den tienda pero cu no ta genera hopi pero mester tey pa pusha otro productonan cu si tin un margin mas grandi. Cada departamento lo mester tin un meta cu na final hunto lo bira e meta general di e startup. Dus pone na un manera fasil kico ta e meta cu mester wordo logra den branding, benta pa luna/siman/dia etc, cultura cu bo kier promociona, cual producto y servicio bo kier lansa y kico lo ta e meta. Esaki ta varia pa cada startup.
2. Scohe ken lo ta e target, of cu otro palabra ken lo bo kier como cliente. Hopi biaha cu bo ta puntra un startup, ken lo ta boso clientenan  y nan ta contesta, wel, tur hende, y e contesta aki ta e prome fracaso door cu no por bende pa tur hende pero bo mester busca e segmento di e Mercado cu bo kier pa bira bo cliente. Un ehempel, bo por scohe, juf di scol cu ta bou di 45 aña, dus bo target-segment lo ta e grupo aki, kisas despues di a analisa e Mercado y tambe e potencial den e Mercado, bo a haya sa cu e segment aki ta potencial, door cu nan ta trendy y tin e poder financiero pa cumpra loke bo lo bai ofrece. Dus den tur strategia di marketing, interior design, business model etc lo mester ta enfoca riba e segment aki. Tin nesgoshinan cu ta bende un producto masha caro mes, door cu nan calidad tambe ta hopi superior cu e “otronan” y nan no mester di tanto cliente, door cu cada cliente cu drenta ta cumpra miles di florin na mercancia y ta suficiente pa nan cubri tur gastonan di operacion y ainda gana placa como empresa.

3. Strategia di comunicacion. Ami ta gusta tende y conta storia y asta ta inventa storia dia nos yiunan tabata mas chikito y nan tabata gusta masha e storianan cu mi tabata inventa. Wel,  hende grandi tambe gusta storia door cu esey ta atrae nos tur y cada startup mester disidi con e ta bai comunica cu e prospectonan y tambe mantene e clientenan activo, pensando riba e empresa su producto y servicionan.  E manera mas malo di comunica ta purba “bende” loke bo tin, esaki ta propaganda y propaganda ya no ta funciona mas manera antes. Henda ta cansa di tende abo bisa kico bo tin y nan no kier tende esaki. Ya caba nan ta wordo bombardia cu masha hopi anuncionan cu ta purba bendenan algo, dus e startup mester bini cu un strategia nobo pa asina drenta di porta di cushina serca e prospectonan. Scohe e strategia con lo bo bai usa y cual storia y strategia lo bo mester usa pa atrae y retene clientenan pa bo startup.

4. Sa cual herment of canal di Marketing lo bo bai usa pa hasi nomber mas conoce y respeta den e Mercado y segment di target-market. Antes tabata usa corant, dus tabata cumpra espacio den corant y tambe radio pa asina posiciona bo Branding fuerte den e mente di e Mercado, awor tin asina tanto cambio den structura di comunicacion cu bo mester scohe cual lo bo bai usa. Canal tradicional te ainda tin su fortalesa, pero no tanto mas manera antes y ami ta echt kere cu Online-Marketing mester tey presenta den un startup como canal di preferencia. Awor casi 95% di nos Mercado-consumidor ta online y ta eynan mester posiciona como startup y vooral si ta algo di negoshi online/offline. Ami ta kere cu tur negoshi mester bai online, vooral cu aki na Aruba nos ta biba di turismo y casi 85% di nos entradanan ta bini directo y in-directo di e sector turistico. Tur turista cu bini Aruba ta check tur cos online, sea ta restaurant, watersport, atraccionan turistico, cine, beauty salon, wel nan ta check tur cos online y si bo no tey online ta nifica cu bo no ta existi, as simple as that!.  App ta algo hopi bon pa asina e clientenan por download pa asina keda den contact cu bo servicionan. Dus mester tin un balans entre canalnan tradicional y tambe Online. Den e strategia di e startup esaki mester ta bon defini y tambe tin un strategia pa cada un e di social-media cu lo bo bai usa. Cada un di e social-media ta diferente, Facebook, Twitter, Instagram, youtube, nan tur ta diferente y cada storia cu conta mester ta diferente den cada un. Akinan content-marketing ta bira sumamente importante. Instagram ta creciendo masha fuerte mes y bo stratup por beneficia di dje masha bon mes. Ahan, otro cos, ningun Social-Media ta gratis, esaki ta un denk-fout cu empresanen ta hasi, “nada” cu ta bon ta gratis!!!!!! Nos tur sa esaki, loke ta gratis no ta sirbi y hopi biaha empresanan ta laga nan sobrino of yiu traha riba nan Social-Media y kere cu nan lo haya resultado y ora nan mira cu esaki no ta funciona ta core bisa cu Social-Media no ta bon pasobra no ta funciona pa nan, pero mi shon, si laga cualkier persona cu no tin nada di estudio, tampoco sa di strategia di marketing traha riba algo asina importante, lo no tin exito, y loke por pasa cu nan lo “daña” bo bon nomber cu bo tin y cliente kisas asta por bai lagabo door cu e presencia online ta pober compara cu e competencia!.
5: Monitor tur loke bo hasi den marketing: For di comienso ora traha riba e planning di e startup, bo mester pone con lo bo midi e efectividad di e esfuerso den marketing. E monitoring di e efectividad mester ta den e planning di Marketing y tambe den e business plan mester tin e fecha pa para y revisa tur cos, cual canal ta funcionando y cual no y busca tambe e pakico sea ta bayendo bon of ta bayendo malo.

Ultimo tip como bonus pa awe::: Prome cu bo lansa un strategia di marketing, trece algun hende cu ta creativo y conoce e Mercado na mesa y traha un focus-group pa asina bo haya mas ideanan hunto pa crea un strategia mas fuerte.


Pa cualkier pregunta of observacion por tuma contact cu mi libremente y tambe pa consulting lo mi ta habri pa combersa y duna opinion. Hopi exito cu bo startup, Blessings. Steve Francees, (297) 7380777 stevefrancees@hotmail.com www.stevefrancees.blogspot.com

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